Alfa CR Dispenser
- Automatisk blanding av lakk
- Samtidig produksjon av flere blandeordrer
- Bland enhver farge i valgfri mengde fra 30gr
- Modulær konfigurasjon fra 16 til 96 blandefarger
- Fjernsupport og toveis kommunikasjon i sanntid via PC
- 100% resirkulering i blandefarger uten svinn pga tørking
- Økt effektivitet, produktivitet og lønnsomhet
Industriell Innovasjon
Car Refinish Project ble utviklet for å tilby karosseriverksteder og lakkleverandører en helautomatisert løsning for fargeblandingsprosessen, og overvinne de daværende teknologiske begrensningene til eksisterende løsninger.
CR-dispenseren er fullt integrert med dagens teknologier (spektrofotometer og oppskriftsprogramvare) for å forbedre operatørens opplevelse betydelig og la dem fokusere på mer inntektsdrivende aktiviteter.
Fordeler for leverandørkjeden
Denne innovative løsningen er til fordel for hele forsyningskjeden. Malingsprodusenter kan tilby en innovativ løsning til karosseriverkstedene, skille seg ut fra konkurransen og ta markedsandeler. På den annen side kan karosseriverksteder redusere produktavfall, eliminere feilblanding, samt øke produktiviteten og lønnsomheten. Til slutt kan operatøren sende flere bestillinger til blandemaskinen og konsentrere seg om å lakkere.
TEKNOLOGIER
Moduler og patentert pumpe
CR har en modulær konfigurasjon fra 16 til 96 kretser, med beholdere fra 1,5 liter til 3 liter. Alfas patenterte pumper er kompatible med både løsemiddel- og vannbaserte produkter, og utfører 100% resirkulering av produkter slik at det ikke er noen tørkeproblemer eller svinn.
CR-dispenseren krever IKKE rensing og kalibrering, noe som betyr mindre maskinstans og besparelser på service- og vedlikeholdskostnader.
Industri 4.0
Den integrerte PC-en tillater toveis kommunikasjon i sanntid med dispensere on-site, noe som betyr at forskjellige handlinger kan fjernstyres eksternt: tilgang til produksjonsstatistikk, sjekke nivå for alle blandfarger, kjøre servicesjekker og så videre.
Våre teknikere kan koble seg opp til maskinen og analysere eventuelle problemer før de kommer på servicebesøk. Ofte vil utfordinger kunne løses via fjernsupport og dermed redusere utgifter til fysiske servicebesøk.
Interessert i en prat?